Bye bye winter - Reisverslag uit Boliden, Zweden van Hein Raat - WaarBenJij.nu Bye bye winter - Reisverslag uit Boliden, Zweden van Hein Raat - WaarBenJij.nu

Bye bye winter

Door: Hein

Blijf op de hoogte en volg Hein

27 April 2009 | Zweden, Boliden

Maartje is het hoge noorden ontvlucht en Zweden huilt. Vandaag is de eerste regen gevallen sinds begin november. Typisch nederlands weer, grauw en grijs met regen. Langzaam wordt de sneeuw massa opgelost en komt een dorre groene grasmat te voorschijn. Wat een overgang, wat een verschil. In amper twee weken is er een enorme temperatuur sprong gemaakt. Donsjas uit, in t-shirt op het balkon in de zon (afgelopen 10 dagen was grand beau), zeer aangenaam. Zweden komt weer tot leven. De vogels fluiten, de eerste bbq's staan buiten en de zon komt al om 5 uur de slaapkamer binnen schijnen.

Is er nog iets spannends gebeurd? Eigenlijk niet echt, de tijd gaat snel. Wel heb ik ondertussen alweer 10 jaar mijn rijbewijs. Aangezien ik niet meer in NL sta ingeschreven, moest ik door de zweedse bureaucratische molen voor een zweeds rijbewijs. Na een x-aantal formulieren en natuurlijk de nodige kronen betaald te hebben, kon ik mijn roze papiertje (drie delen, tja wasmachine...) opsturen en inruilen voor een officiele zweedse ID. Lang leve de EU(!?).

Om toch de conditie op pijl te houden heb ik een fiets/mountain bike gekocht. Bijna dagelijks fiets ik een rondje door de omgeving. Heuvel op en af, geen auto's, uitgestorven, en af en toe een hert of rendier die net voor je besluit over te steken. Ondanks de enigszins monotome omgeving is het prachtig. Ontelbaar veel mogelijkheden en het gaat nog snel ook. Een prima alternatief ten opzichte van de lange latten.

Morgen toch nog even de sneeuw opzoeken in het echte hoge noorden voor een paar laatste toertjes in de fjällen...

Zon op: 04:18
Zon onder: 20:51

  • 01 Mei 2009 - 13:21

    Maud:

    Hey!
    De winter weer overleefd dus.... Nu niet gek worden van al dat licht ;) ! Snel maar even skypen,
    Groetjes!

  • 04 Mei 2009 - 09:00

    Steven:

    He man,

    Bellen van de week even. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Boliden

Mijn eerste reis

Ik ben Hein....

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2010

Winter

12 November 2009

Ikea

18 Oktober 2009

Twee weken Jordanie

27 Augustus 2009

Semester!

27 Juli 2009

Veldwerk
Hein

Ik ben Hein....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 91135

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: