Semester! - Reisverslag uit Boliden, Zweden van Hein Raat - WaarBenJij.nu Semester! - Reisverslag uit Boliden, Zweden van Hein Raat - WaarBenJij.nu

Semester!

Door: Hein

Blijf op de hoogte en volg Hein

27 Augustus 2009 | Zweden, Boliden

Semester is vakantie! Iets waar de Zweden heel goed in zijn. Het liefst de gehele maand juli en als het kan ook nog een deel van juni en augustus. Kortom het gehele leven ligt op z'n gat, want tja, Zweden heeft semester...

Zo hadden Maartje en ik ook 10 daagjes semester. Doel was Göteborg ivm U2 concert. Bij het kopen van de kaartjes had ik me toch enigszins vergist in de afstanden. 1200 km voor concertje is zelfs mij wat veel, maar het was zeer de moeite waard. Respect voor de vier heren. Knap hoe ze 2 uur het gehele stadion konden rocken!
Leuke stad overigens. Niet te groot, maar met de juiste culturele en culinaire verfijning die we toch een beetje missen hier op het platteland in het hoge noorden...

Een extra 500 km deed ons belanden in Stockholm, alwaar we per vliegende vogel verder reisde naar het kleine Nederland!
Drukke tijden. Heerlijk weer en toerist in eigen land. Eindelijk het prachtige centrum van Wijk bij Duurstede mogen aanschouwen. De avond spendeer ik oud studiegenoten op het terras voor de Dom in Utrecht.
De volgende dag per speedboat door de amsterdamse grachten getourd. Toch wel leuke stad, zeker vanaf het water. 's Avonds lekker eten en biertjes drinken met Arthur, Steven en Michiel.
Vervolgens met het gezin naar Scheveningen, alwaar we haringen met ui eten. Pikant detail is de wandeling over oa het naaktstrand, alwaar papa in fel gele laarzen door de branding stapte. Let wel het was rond de 30 graden. Nee, aan aandacht/bekijks geen tekort.
Dan is het tijd voor terrasje op het Ledig Erf met Jolientje.
Een typisch hollandse windmolen langs het water. Gezellig samen met Pieter en Marloes dobberen op de Kaag en tijd spenderen in het Haagse. Relaxen in de grote tuin en voor het eerst een glaasje geperst gras gedronken, wat niet direct voor herhaling vatbaar was. Uiteraard 3 uur in de file gestaan tussen Den Haag en Utrecht, wegens wegwerkzaamheden. Slechts 8km file, het was vakantietijd...
Snel door naar een BBQ bij Carel en Amber in hun splinter nieuwe tuin. Bijna al mijn oud-huisgenoten (meer dan 20, IBB tijd) waren aanwezig. Goede, oude tijden, nogmaals super bedankt voor alles! Volgende keer weer?
Zaterdag met Jeroen laatste biertje op het Neude, broodje Mario op de Oude Gracht en kaas kopen op de markt.

En voor je het weet sta je weer op zweedse bodem, rij je 800km naar het noorden en kom je aan in Boliden City! Raar maar waar. Stilte, rust, gaap, slaap... Wat doe ik hier???

Zon op: 05:02
Zon onder: 20:15

  • 05 September 2009 - 17:22

    Marloes:

    ja wat doe je daar? kom toch gewoon lekker terug. kusjes. ik mis je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Boliden

Mijn eerste reis

Ik ben Hein....

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2010

Winter

12 November 2009

Ikea

18 Oktober 2009

Twee weken Jordanie

27 Augustus 2009

Semester!

27 Juli 2009

Veldwerk
Hein

Ik ben Hein....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 801
Totaal aantal bezoekers 91117

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: