Op bezoek bij... Part IV - Reisverslag uit Boliden, Zweden van Hein Raat - WaarBenJij.nu Op bezoek bij... Part IV - Reisverslag uit Boliden, Zweden van Hein Raat - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij... Part IV

Door: Hein

Blijf op de hoogte en volg Hein

06 Maart 2009 | Zweden, Boliden

Pieter en Laurene waren nog niet vertrokken of de volgende delegatie stond alweer op de stoep! Mirjam en Stuart kwamen na een dagje Stockholm naar het hoge noorden afgereisd. Niet met de net nieuwe '30 jaar oude' Volkswagen bus, maar met de vliegende vogel. Mirjam kennen we van de studie en werkt nu met de gesteentes van de Maan (ja echt waar!). Afgelopen najaar is ze getrouwd met Stuart, zie ook een x-aantal posts terug, alwaar ze in het pittoreske Weesp woonachtig zijn.
Plan voor het weekend was een weekendje skien in de Zweeds-Noorse bergen. Over sneeuw viel niet te klagen. Non stop dwarrelde de vlokjes neer en bevonden we ons in een winter wonder landschap. We vermaakten ons prima in het grote, luxe appartement met de piste om de hoek. De typisch zweedse houten sauna (met hout kachel!) werd uitgeprobeerd, alsmede het duiken en afkoelen in de sneeuw net buiten de sauna. Erg verfrissend...

Opnieuw werden de bekende vragen gesteld.

1) Wat was je eerste indruk in drie woorden?
Mirjam: koud, sneeuw en bomen
Stuart: need a hat

2) Viel het bezoek in Zweden mee of tegen?
Mirjam: nou ja ik had zowiezo verwacht dat het leuk zou zijn om jullie weer te zien en dat was het, het viel niet echt tegen of mee eigenlijk - ok misschien waren mijn tenen iets te koud geworden met skien
Suart: better (has anyone said worse?)

3) Verklaar je Hein voor gek (om te verhuizen naar noord Zweden)?
Mirjam: Ik verklaar hein (en maartje) niet voor gek. Je moet ergens werken en het is super dat ze zo dicht bij elkaar kunnen werken (vooral als geoloog natuurlijk) en zo weinig reistijd naar t werk hebben en dus lekker veel tijd voor elkaar hebben, en niet in die achterlijke files hoeven te staan of in die stomme NLse NS treinen hoeven te zitten.
Stuart: no

4) Wanneer moet Hein terugkomen en wanneer denk je dat Hein terug gaat komen?
Mirjam: Ik weet niet of ze moeten terugkomen, persoonlijk zou ik naar een ander land gaan hierna dan NL, vooral als je aan de (ruimte) vrijheid bent gewend van Zweden, kan ik me niet voorstellen dat leven in NL niet beklemd zal voelen. Maar ja als je dan toch terug komt, doe het als je een goeie baan kan krijgen.
Stuart: if he can cope with the stupid daylight hours he will stay...

Mocht dit aantrekkelijk klinken, het gehele jaar (vanaf april) is nog open voor boekingen. Nu met extra korting!!
Maar eerst.... op vakantie..... skien...... in IRAN!!!

Zon op: 06:27
Zon onder: 17:08

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Boliden

Mijn eerste reis

Ik ben Hein....

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2010

Winter

12 November 2009

Ikea

18 Oktober 2009

Twee weken Jordanie

27 Augustus 2009

Semester!

27 Juli 2009

Veldwerk
Hein

Ik ben Hein....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 91130

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: