Op bezoek bij... part II - Reisverslag uit Boliden, Zweden van Hein Raat - WaarBenJij.nu Op bezoek bij... part II - Reisverslag uit Boliden, Zweden van Hein Raat - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij... part II

Door: Hein

Blijf op de hoogte en volg Hein

10 Februari 2009 | Zweden, Boliden

Maar eerst de uitslag van mijn vorige berichtje. Wat een wilde reacties... Hond, auto, kind(!?), zo moeilijk was het toch niet. Verbazend, iedereen heeft het dus mis! Hele inbox overgelopen met de meest rare veronderstellingen, ouders geshockeerd, vrienden in de war etc... Nee, het is heel simpel. Ik heb mijn 5de paar ski's aangeschaft! Ze zijn rood en heten Fisher! Zijn normale carve piste skies, dus ook niet heel bijzonder ofzo. Oude paar ski's is gratis op te halen in Zweden. Misschien lokt dat de een of ander...

Over bezoek gesproken... Zweden wordt populair. De gehele maand februari is volgeboekt, dus helaas voor degene die azen op een last-minute aanbieding...
Afgelopen januari had ik bezoek van mijn 'godmother' Ria!! Het zou een kort weekend bezoekje worden, maar het beviel zooo goed dat ik haar reisplannen moest weizigen en ze 3 dagen langer bleef in Boliden City!
De bekende vragen werden gesteld!

1) Wat was je eerste indruk in drie woorden (okee zinnen mag ook...).
1. De " defrost procedure" om de vleugels van het vliegtuig te sproeien voor wat? Antivries maar hoe zit het dan hoog in de lucht: daar vriest het toch ook enorm?
2. De koplampen op de Volvo om Elanden te spotten.
3. De besneeuwde eenzame prachtige weg naar Boliden in de avond met verwarmde autostoelen en de aankomst in Boliden met kerstlichtjes

2) Viel het bezoek in Zweden mee of tegen?
Tegen: ik zelf was zwaar ziek helaas.
Mee: omdat de griep onverwachte voordelen bood: ongeneerd ziek liggen met buiten alleen maar donker, gezellig met Maartje aan het ontbijt, ziek met een dekentje op de bank naar Mamma Mia en Motor Cycle Diaries kijken, vakantiefoto's bekijken van Nepal en Cuba en met griep samen met Hein langlaufen op de verlichte loipe van Boliden.

3) Verklaar je Hein voor gek (om te verhuizen naar noord Zweden)?
Verklaar ik je voor gek dat je daar nu zit? Nee, het biedt voldoende voordelen. Ik mocht willen dat ik 5 maanden in de sneeuw kon langlaufen, in 5 minuten met mijn sleetje bij mijn werk kon zijn en voldoende tijd had voor mijn vriendin, huis en hobbies en vrienden uit Nederland ontvangen. Oke: het kost het een en ander om er te komen...

4) Wanneer moet Hein terugkomen en wanneer denk je dat Hein terug gaat komen?
Waarschijnlijk komt Hein pas terug als hij het zweedse sociale verzorgingssysteem goed heeft uitgemolken (hahaha, baby = 200 werkdagen vrij!!! red.). Ik denk dat Hein terugkomt als zowel Maartje als Hein een leuke baan krijgen in Nederland of elders.

Nogmaals iedereen is welkom!

Zon op: 7:49
Zon onder: 15:48

  • 11 Februari 2009 - 10:14

    Steven:

    Druk allemaal daar in het hoge noorden.

    Wij komen snel langs, februari is dus volgeboekt, dan een boeking voor april maken?? Spreek jullie snel.
    Groetjes stef.

  • 11 Februari 2009 - 17:35

    Ria:

    Veel plezier met P & L komend weekend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Boliden

Mijn eerste reis

Ik ben Hein....

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2010

Winter

12 November 2009

Ikea

18 Oktober 2009

Twee weken Jordanie

27 Augustus 2009

Semester!

27 Juli 2009

Veldwerk
Hein

Ik ben Hein....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 91136

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: